Aanbevolen post

Info over dit weblog

Emmen is een zeer veelzijdige plaats met prachtige plekken die aandacht verdienen. Ik ben als stadsmens vanuit Nijmegen, via plaatsen al...

woensdag 26 september 2012

Teenager

Pieter Starreveld
Teenager
1963
brons

Uit Beelden in Emmen, een boekje van de gemeente Emmen met een fiets -en wandelroute door het centrum langs de prachtige beelden. Ook bevat het boekje een overzicht van alle kunstwerken in de gemeente Emmen:

..Een bronzen beeld van een meisje met petticoat. Een petticoat is inmiddels helemaal 'uit' maar het is wel een typerend kledingstuk voor de jaren vijftig en zestig. Het beeld geeft een tijdsbeeld en laat zien hoe de jeugd in de loop van de jaren is veranderd..

©Foto: Marijke van der Scheer

Plaats: op de overgang van Markt en Hoofdstraat voor Restaurant De Kamer

6 opmerkingen:

  1. Jaaaah leuk! En ook de "puntige" bh uit die tijd is duidelijk te zien onder haar kledingstuk, hahahaha!

    Groetjes, zusje Yolande

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja Yolande, maar ik denk dat deze borsten harder zijn...
    Toch een mooi beeldje, sfeerbeeld uit die tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi...ik had o.a. een pettycoat van schuimrubber:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Van schuimrubber? Geeft dat het effect van een nog wijdere pettycoat? Ik waste mijn pettycoat met een heel pak stijfsel..

      Verwijderen